Przygotowanie

Moment rozpoczęcia zajęć przedszkolnych powinien być dla dziecka komfortowy i przebiegający w miłej atmosferze. Dzięki temu będzie ono mogło w pełni korzystać z oferowanych zajęć i co raz lepiej się rozwijać. To dlatego przywiązujemy ogromną wagę do osiągnięcia przez dziecko gotowości do funkcjonowania w grupie społecznej jaką jest przedszkole.

W związku z powyższym, dołączenie dziecka do grupy przedszkolnej bardzo często poprzedzone jest procesem przygotowawczym.

Etap przygotowawczy

  • zajęcia indywidualne 2 do 3 razy w tygodniu (stopniowe, dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka, zwiększanie tygodniowej liczby zajęć);

W zależności od indywidualnych cech dziecka, jego możliwości emocjonalnych, adaptacyjnych, separacyjnych, specjalista układa, we współpracy z rodzicami, optymalny plan przygotowania/włączenia dziecka do grupy przedszkolnej.

Kolejno terapeuta dokonuje oceny poziomu funkcjonowania dziecka w poszczególnych sferach uwzględniając wykazywane przez nie trudności, przygotowuje program terapeutyczny i monitoruje jego rozwój.

Poprzez atrakcyjną formę zajęć (zabawę połączoną z ruchem, muzyką) dziecko stopniowo nabywa kompetencje społeczne, a także rozwija się w poszczególnych sferach rozwojowych.

Przez ten okres przyszły przedszkolak uczestniczy w indywidualnych zajęciach psychologiczno-pedagogicznych (zazwyczaj 2-3 razy w tygodniu). Czas ten przebiega w ścisłej współpracy między terapeutą, a rodzicami dziecka.

Włączenie dziecka do Klubu Malucha

Klub Malucha to miejsce, w którym dziecko poznaje wychowawców przedszkolnych, oswaja się z salą przedszkolną, poznaje stopniowo reguły funkcjonowania w grupie oraz nawiązuje kontakt z innymi dziećmi. To czas na adaptację dziecka w komfortowych warunkach i atmosferze pełnej akceptacji, podczas której uwzględniamy możliwości dziecka w zakresie dostosowywania się do panujących w grupie reguł.

Etap właściwy

Włączenie dziecka do grupy przedszkolnej odbywa się z uwzględnieniem potrzeb i możliwości dziecka, w tym czasie dziecko:

  • kontynuuje zajęcia indywidualne;
  • uczestniczy w zajęciach grupowych takich jak: zajęcia dydaktyczne, język angielski, logorytmika, dogoterapia.

Przedszkole terapeutyczne

ul. Chmielna 2B, 26-600 Radom